donderdag 19 december 2013

Plastic tasje?

Vrijwel in elke winkel hoor je steeds dezelfde vraag bij de kassa.... 'Tasje erbij?'. Nog kwalijker is dat, steeds vaker, je net aangekochte artikel zonder bovenstaande vraag automatisch in een plastic tas wordt gestopt. En soms blijft het er niet bij één! Mocht ik niet snel genoeg zijn; dan haal ik steevast alles er weer uit, geef de plastic tas terug en stop het in mijn eigen meegebrachte, katoenen tas(sen).

Maar niet alleen wordt alles in een plastic tas gestopt; ook de producten zelf ontkomen niet aan plastic verpakkingsmateriaal. Er is amper nog een pak vla of sap te vinden zonder plastic schenkdop, en zelfs groente en fruit hebben steeds vaker een plastic 'jasje' aan... Lopend door supermarkten als Albert Heijn en Dekamarkt, word ik erg verdrietig. Rijen producten; allemaal in plastic! Tegenwoordig haal ik mijn boodschappen dan ook voornamelijk op de (biologische) markt en bij de natuurvoedingswinkel. Deze bieden mij niet alleen een stuk gezondere producten, maar ook vrijwel geen verpakkingsmateriaal. In mijn zelfgehaakte netjes en zakjes gaat alles prima (en zonder plastic!) mee naar huis! Zelf ook zo'n handig netje haken? Hier vind je het patroon.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten