maandag 8 september 2014

Terugblik 'Bewust Markt' 2014

Gisteren stond ik (voor het eerst) met een kraampje op de 'Bewust Markt' in Haarlem. Na een drukke, volle zaterdag mocht ik dus ook op de zondag weer vroeg op pad. Fietsend met al mijn spulletjes naar de grote markt, moet ik dan ook eerlijk toegeven dat ik even dacht; waarom doe ik dit toch eigenlijk allemaal? Tot ik op de markt aankwam. Toen werd het me weer in één keer duidelijk. Her en der lagen blikjes, papier, plastic... Restanten van (waarschijnlijk) de dag/avond ervoor.


Weer helemaal gemotiveerd begon ik met het opbouwen van mijn kraam. Tot mijn oog viel op de kraam van 'Bewust Haarlem'. Verbaasd keek ik hoe ze bezig waren om het hele kraampje vol te hangen met Ballonnen. BALLONNEN! Bizar...


Na verloop van tijd was ook mijn kraampje helemaal klaar en kwamen de eerste heerlijke zonnestralen door. Ondertussen werd het op de markt ook steeds drukker en gezelliger.


Met een hoop bezoekers op de markt, vielen me er een paar dingen op. Waar de oudere generatie voornamelijk enthousiast reageerde op mijn haakwerk, was de jonge generatie vooral geïnteresseerd in het idee erachter en mijn initiatief! Zij gaven aan zich ook erg bewust te zijn van de plastic verpakkings-problematiek en lieten blijken dat ze actief hiermee bezig zijn. Super fijn om te horen! Met een goed gevoel ruimde ik dan ook aan het einde van de dag mijn kraampje weer op. Alhoewel ik wel moest concluderen dat, zelfs op de Bewust Markt, de hoeveelheid zwerfafval wéér was toegenomen :-(

Not so Hot!
Op de hoogte blijven van mijn activiteiten/ervaringen?
Volg me dan op Facebook of kijk eens op mijn Pinterest pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten