woensdag 31 december 2014

Rapen na het duiken!

Morgen is het nieuwjaarsdag en, om het nieuwe jaar fris te beginnen, duiken er weer heel wat mensen de zee in. Een leuke traditie waar ik zelf ook al een aantal keer aan heb meegedaan. Na een koude duik bij Bloemendaal aan Zee viel het me vorig jaar (weer) op hoeveel afval er blijft liggen. De plastic en piepschuim bekers en bakjes die, gevuld met warme soep en drankjes, na de duik worden aangeboden worden (bij gebrek aan prullenbakken?) klakkeloos op het strand gegooid. Hoewel de organisaties deze zoveel mogelijk proberen op te ruimen, blijft er altijd nog heel wat op het strand achter. Om te verdwijnen in de zee...



Vandaar dan ook mijn oproep aan alle duikers: Gooi alsjeblieft je afval netjes weg! Geen prullenbak aanwezig? In een, vooraf meegenomen, tasje neem je je afval net zo makkelijk mee naar huis om daar netjes weg te gooien.

Geen zin in een koude duik? Kijken is ook leuk. En daarna een beetje helpen met opruimen geeft ook een heel erg fris en voldaan gevoel! 

Morgenmiddag sta ik ook in Zandvoort. Niet in bikini, maar met handschoenen en een emmertje. Om zo eventueel achtergebleven afval uit de zee te kunnen houden! Leuk als je (samen met mij of bij een nieuwjaarsduik bij jou in de buurt) met me mee raapt.

Ik wens iedereen een mooi, gezond en fris 2015!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten