vrijdag 27 maart 2015

Recept: Paas(haas) bonbons!

Al enige tijd liggen de winkels vol met allerlei Paas-prullaria. Parmantige paashazen, stickervelletjes, pluche kuikentjes, eierwarmers, vogelnestjes en frisgroene (plastic) grasmatjes.... je kunt het zo gek niet bedenken, of het is er. Maar aan mijn lijf geen Paas-Polonaise. Afgezien van wat zelf gehaakte, katoenen kippetjes zul je bij ons thuis geen paas-decoratie aantreffen. 

Maar bij Pasen 'hoort' ook chocola. En laat dat nou net iets zijn, waar ik niet zo makkelijk nee tegen kan zeggen. Gelukkig heb ik een super makkelijk recept om zelf een heerlijke walnoot-dadel-bonbon te maken. Voeg je er nog een paar pecan -en hazelnootjes aan toe, dan maak je er (binnen een handomdraai) een leuke, originele en super lekkere paas(haas)bonbon van. Succes!

Recept: Paas(haas)bonbons


Ingrediƫnten
(voor 10 Paas(haas)bonbons)

5 medjoul dadels • 5 ongepelde, hele walnoten of 10 gepelde, halve walnoten
15 pecannoten*  10 blanke hazelnoten • ± 100 gram (pure of extra pure) chocolade.

*in principe zijn 10 pecannoten voldoende, maar neem er 5 extra voor als het 'splitsen' verkeerd gaat)

Handige tip:  
Omdat het (vooral bij niet al teveel bonbons) om een klein aantal noten gaat, haalde ik de 
pecan -en hazelnoten uit mijn muesli. Helaas zaten hier geen walnoten in, dus kocht ik deze 
bij de notenboer (± 100 gram). Alle walnoten die ik overhield gingen weer in de muesli !

Bereiding

Leg al je ingrediƫnten klaar.

Maak de oortjes:
Steek met een mes de zijkanten van een pecannoot los.




 Volg nu het recept van de walnoot-dadel-bonbon.
Zie hier of klik op onderstaande foto.
  Let op: stop nadat je de dadel met walnoot in de chocolade
hebt gedoopt en ga dan weer verder met dit recept.



Plaats de 2 halve pecannoten en een hazelnoot, zoals hieronder aangegeven.





Plaats in de koelkast en laat de chocolade weer hard worden.


Eet smakelijk en een hele fijne Pasen!

Op de hoogte blijven?
Volg me dan op Facebook of kijk eens op mijn Pinterest pagina.

2 opmerkingen:

  1. te laat voor Pasen dat ik dit lees, maar wat leuk, lekker en origineel!!! Zal heerlijk smaken en ga ik binnenkort zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen