vrijdag 14 februari 2014

Tip: Korenmolen de Zandhaas!


Historisch monument
Waarschijnlijk heb ik er een veel te romantisch beeld bij, maar soms verlang ik wel eens naar 'vroeger'. In mijn idee was het leven zo'n honderd jaar een heel stuk zwaarder en harder, maar was het daarentegen ook niet overzichtelijker, socialer en rustiger? Als het donker werd ging je naar bed. Er was geen overprikkelende televisie of computer die je in zijn ban hield. Groenten kwamen van het land; zuivel rechtstreeks bij de boerderij. Spelen deed je buiten, met vriendjes uit de straat.... een stokje of een hoop zand kon zo maar een spannend spel worden. Met weinig bleek men tevreden te kunnen zijn.

Nu puilen de winkels uit met fantasieloos en plastic vermaak. Zo ook de supermarkten. Rijen vol bewerkt voedsel, overdadig verpakt in plastic. Door onze huidige, jachtige leefstijl en 'gemak dient de mens'-consumptie gedrag lijken we steeds verder van 'onze oorsprong' af te komen staan. Niet beseffend hoe schadelijk dat voor natuur, dier én mens is.

In mijn streven naar een afvallozer bestaan, kwam ik op de site van 'Korenmolen de Zandhaas' terecht. Niet alleen biedt hun winkel heerlijke, verantwoorde én onverpakte producten, maar (door het authentieke en originele interieur van een kruidenierszaak) ook een prachtige, nostalgische plek! Het is alsof je een stap terug neemt in de tijd. Helemaal blij en tevreden fietste ik na mijn boodschappen-bezoekje weer terug naar huis. Genietend van de prachtige omgeving en me verheugend op de volgende keer dat ik bij 'de Zandhaas' boodschappen mag doen!

Trots en fier.
Graag een onsje meer!
Speltmeel, boekweitmeel, volkorenmeel.... het is er allemaal.
Stap terug in de tijd.
Dat wordt smullen dit weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten