maandag 18 november 2013

Sinterklaas Surprise - Mobieltje

Sinterklaas is weer in het land. Schoentjes worden gezet en gedichten bedacht. Genoeg te doen voor de Sint en zijn Pieten. Een beetje hulp kan dus geen kwaad, lijkt me ;-). Hieronder laat ik zien hoe je van een lege kauwgom verpakking heel makkelijke een leuke surprise kunt maken. Leuk om bijvoorbeeld een lieve brief, kadobon of wat kneedgum in te stoppen.



Benodigheden: 

Een lege SPORTLIFE kauwgom verpakking; lijm; kleurpotloden en/of stiften;
printje van illustratie telefoon (zie stap 4) plakband en een schaar.

Stap 1. Pulk het folie van de 'venstertjes' 
(waar de kauwgompjes in zaten) zo goed mogelijk weg.

Stap 2. Duw de 'venstertjes' weer mooi (naar buiten toe) in vorm.


Stap 3. Knip in het midden door.
  

Stap 4. Download en print bovenstaande illustratie (op 100%) uit.


Stap 5. Knip uit langs de stippellijn en kleur in naar eigen smaak.
Stap 6. Neem de kartonnen verpakking en maak 
voorzichtig de plakrand aan de achterkant los.


Stap 7. Klap het helemaal open. Je kijkt nu naar de binnenkant.


Stap 8. Kleur de zijvlakken en een randje om het binnenste gedeelte.


Stap 9. Vouw weer dicht en plak de achterkant vast met een plakbandje.


Stap 10. Plak de ingekleurde tekening op de voorkant.


Stap 11. Plak, over de cijfertjes, één helft van de kauwgom 'venstertjes'.
Zo krijg je leuke 'druktoetsen' ;-)


Klaar. Vullen maar!


Enkele suggesties om erin te stoppen....
Heel veel plezier en succes! Oukje.

Op de hoogte blijven van meer dergelijke (afval)knutsels?
Like me dan op Facebook:
https://www.facebook.com/pages/Doe-mij-maar-uiensoep/352411504904836?ref=hl

3 opmerkingen:

  1. Lachen dat mobieltje! Als die stuk is hoef je er in ieder geval niet veel voor te betalen bij de telefoon reparatie haha. Je raadt het al. Mijn telefoon is stuk en ik moet er nu veel voor betalen. Hopelijk kan ik dat bedrag volgend jaar bij Sinterklaas declareren.

    BeantwoordenVerwijderen