donderdag 7 juli 2016

Workshop in de Bieb voor het Stedelijk Gymnasium

Vanochtend gaf ik (in de Bibliotheek Haarlem Centrum) mijn workshop 'tasjes maken van restmateriaal' aan een aantal leerlingen van het Stedelijk Gymnasium. Best wel even wennen aan deze (voor mij tot nu toe) nieuwe doelgroep. De (bij sommige) verbaasde blikken, toen ik vertelde over mijn streven naar verpakkingsloos boodschappen doen en mijn zwerfafval raapactie's, kon ik aan één kant best begrijpen (moet heel eerlijk toegegeven dat ik op die leeftijd misschien ook wel even mijn wenkbrauwen zou hebben opgetrokken ;-)), maar maakte dat ik mij toch ook wel een heel klein kwetsbaar voelde. Daarnaast bleken er ook een aantal meiden tussen te zitten die nog geen enkele naai-ervaring bleken te hebben. Oei. De twijfel of iedereen het wel leuk zou vinden en zijn best zou gaan doen sloeg een beetje toe.

Maar gelukkig; na mijn introductiepraatje gingen ze allemaal meteen fanatiek aan de slag. Mijn onzekerheid maakte dan ook snel plaats voor enthousiasme en plezier. Want wat waren die meiden lekker bezig! Ook diegene die nog nooit eerder achter een naaimachine hadden gezeten, waren prima op weg. En waar er iemand niet uitkwam of tegen een haperende naaimachine aanliep, werd er meteen door een ander ingesprongen met raad, hulp of haar eigen naaimachine te leen. Zo leuk om te zien!



Voor ik het wist was de eerste tas al klaar. Weliswaar een duo-productie, maar toch! Het ene na het andere tasje volgde. Keurig binnen de tijd, hier en daar 'ge-upgrade' met klittenband of binnenzakje én helemaal (zelf)gemaakt van restafval! De meiden kunnen met recht trots op zichzelf zijn.


Een aantal tassen werden meteen in gebruik genomen. Of ze allemaal even intensief gebruikt gaan worden, weet ik eerlijk gezegd niet. Bij sommige heb ik daar een heel klein beetje mijn twijfels over ;-). Maar ik hoop dat ik ze allemaal weer net een beetje bewuster heb kunnen maken en dat iedereen een leuke, leerzame ochtend heeft gehad. Ik heb er in ieder geval van genoten!


Vind je het leuk om op de hoogte blijven van mijn volgende patronen, tips, 
ideetjes en/of recepten? Ik ben te volgen via Facebook en/of Pinterest!

1 opmerking:

  1. Alaska USA Finance and Capital Limited biedt momenteel alle soorten leningen aan aan het publieksbelang van 3%. We verstrekken leningen binnen het bereik van €10,000.00 tot €500,000,000.00. Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Alle geïnteresseerde aanvragers moeten hun antwoorden sturen naar: unique2aal@gmail.com
    Phone #: +12542420879

    BeantwoordenVerwijderen