vrijdag 17 maart 2017

Handig (bewaar)zakje

Morgen ga ik weer boodschappen doen op de Grote Markt in Haarlem. Nootjes, rozijnen, mozzarella, (biologische) groente en fruit, pesto, brood...  Zelfs (verse) pasta kan ik hier los en onverpakt kopen. In mijn eigen meegenomen 'verpakkingen' gaat alles prima mee naar huis. Ik doe het nu al jaren en het kost me (geheel geconditioneerd) geen enkele moeite meer om al mijn eigen verpakkingen mee te nemen. Ik weet inmiddels niet beter. En eerlijkheidshalve zou ik ook niet anders meer willen...

Dus als ik morgen naar de stad ga, ben ik weer goed voorbereid. Met in één tas de nodige bakjes en potjes en in de andere al mijn zelfgemaakte (fruit/groente)netjes en (trekkoord)zakjes. Omdat ik er inmiddels al best wat van heb, bewaar ik deze altijd in een klein (opberg)zakje. Ooit gemaakt voor losse voedingswaren, maar (gezien het formaat) in de praktijk beter geschikt voor mijn bonte verzameling zakjes en netjes ;-).

Kan (en wil) niet meer zonder!
Opgeruimd staat netjes ;-)
Na een lange periode trouwe dienst, besloot ik vanmorgen toch een 'upgrade' opbergzakje te maken. Geheel en alleen maar van gerecyclede/tweedehands materialen! Eentje die net wat groter is én met rits. Zodat ik niet meer zo hoef te proppen en het zakje (door de toevoeging van de rits) nóg gemakkelijker is in gebruik. En door het gebruik van rijstzakken restanten (overblijfsels van mijn workshops) is het zakje nu ook nog eens waterafstotend! Nu al zin om morgen naar de markt te gaan. Boodschappen doen wordt, naast praktischer, steeds leuker!

Fris en vrolijk.
Het past er allemaal weer in.

Lijkt het jou ook leuk om zo'n handig (bewaar)zakje te maken? 
Het (gratis, Engelstalige) patroon vind je hier. Op mijn Pinterest bord 'DIY-Tassen' 
vind je nog veel meer leuke patronen voor kleine én grote tassen.

Vind je het leuk om op de hoogte blijven 
van mijn volgende tips, actie's, patronen,  ideetjes 
en/of recepten om (plastic) afval te besparen? 
 Ik ben te volgen via Facebook en/of Pinterest!












1 opmerking:

  1. Alaska USA Finance and Capital Limited biedt momenteel alle soorten leningen aan aan het publieksbelang van 3%. We verstrekken leningen binnen het bereik van €10,000.00 tot €500,000,000.00. Onze leningen zijn goed verzekerd voor maximale veiligheid is onze prioriteit. Alle geïnteresseerde aanvragers moeten hun antwoorden sturen naar: unique2aal@gmail.com
    Phone #: +12542420879

    BeantwoordenVerwijderen