maandag 21 mei 2018

Schuldvrije ;-) Ferrero Rocher

Sinds een tijdje probeer ik minder tot geen suiker te eten. En ik moet eerlijk zeggen dat dat best goed lukt en nog beter bevalt. Ik voel me goed en geniet van de dingen die ik eet. Dat heeft wel eventjes geduurd. Op het begin vond ik de suikervrije appelstroop wel heel erg zuur. En de zelfgebakken amandelkoekjes stiekem toch echt een beetje flauw. Maar inmiddels vind ik de appelstroop heerlijk fris en ontdek ik de één na de andere lekkernij. Zo ook deze 'Ferrero Rocher bonbons'. Heerlijk 'smooth' met een knapperige bite. Daarnaast lekker snel te maken en nog Vegan ook.

Helaas zijn mijn zelfgemaakte Ferrero Rocher balletjes niet geheel suikervrij (in de gekochte pure chocolade blijkt toch een klein beetje biologische ruwe rietsuiker te zitten). En hoewel ik de dadels en hazelnoten onverpakt in mijn eigen weckpotten op de markt kocht, gebruikte ik een reep pure chocolade en (biologische) cacao uit een kartonnen doosje (met daarin een dun plastic zakje). 100% suiker- en verpakkingsvrij zijn deze heerlijke balletjes dus niet. Maar ik zal er de komende dagen wel voor de volle 100% schuldvrij van genieten ;-)!


Zelf proeven? Het recept vind je hier:
http://melanielionello.com/blog/healthy-ferrero-rocher-balls

Enjoy!

Op de hoogte blijven van al mijn activiteiten en bezigheden?
Ik ben te volgen via Pinterest en/of Facebook.


2 opmerkingen:

  1. Ik zou dit eten omdat het lekker is, want het is verre van suikervrij. Of suiker nu in een biet of in een dadel zit maakt niet veel uit en in gedroogde dadels zit erg veel suiker. Volgens mij is gemiddeld ruim 60% van het gewicht suiker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je opmerking, Marjolein. Goed om te weten. Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen. Maar lekker zijn ze zeker :-).

      Verwijderen