zondag 20 maart 2016

Mijn fruit/groente netje in 'Genoeg'!

Afgelopen vrijdag verscheen 'ie in de winkels; de allernieuwste (lente) uitgave van het blad 'Genoeg'. Normaal zou ik 'm ook meteen gekocht hebben (want wat een leuk, inspirerend blad!), maar nu had ik nog een extra reden om snel naar de kantoorboekhandel te fietsen. Mocht jij 'm ook hebben; kijk dan maar eens op pagina 52. Vrolijk in een fris, lentegroen kader staat een heel leuk stukje over mijn (fruit/groente) netjes. Ben best een beetje trots om in dit hele leuke 'meer doen met minder' tijdschrift te staan! Want naast vele inspirerende artikelen en interessante (groene, bewuste) tips staat dit frisse blad boordevol bewuste, leuke en bijzondere onderdelen (recept, huishoudboekje, ruilrubriek, lezerstip...).


Wat werd ik blij van het mooie, pure en bijzondere verhaal van Janne Willems. En ook het stukje van Tieme Hermans vond ik erg indrukwekkend. Als 'creatieve plastic soep bestrijder' was ik natuurlijk meteen gecharmeerd van de DIY die je uitlegt hoe je 'draad' van oude plastic tassen kunt maken om er vervolgens een stevige, onverwoestbare tas van te maken. Ondanks dat ik al bekend was met dit materiaal (PLARN = Plastic Yarn), ben ik nog niet eerder zo'n heldere 'zelf-maken-uitleg' tegen gekomen. Het getoonde 'open naaiwerk' op het T-shirtje kende ik nog niet en is iets wat ik zeker ook eens een keertje ga proberen. De interviews met de jonge 'Generatie Nooit Genoeg' en Milouska Meulens vond ik hoopvol en verrassend.

Naast de 'hard copy' kun je 'Genoeg' ook online terugvinden. Via hun site en Facebookpagina kun je dus eveneens digitaal op de hoogte blijven van allerlei tips, weetjes en leuke, interessante verhalen. Zo volg ik met veel plezier de wekelijkse column 'Veertig dagen onverpakt' van Ilse Ariƫns (de schrijfster van het leuke stukje over mijn (fruit/groente) netjes).

Helaas ben ik veel te laat achter het bestaan van dit leuke blad gekomen. Na enkele losse nummers gekocht te hebben, weet ik het dan ook zeker: voor mij zijn er meer dan GENOEG ;-) redenen om een abonnement te nemen. Verheug me er nu al op om elk kwartaal dit leuke, inspirerende blad op de deurmat te mogen ontvangen!

Note: dit stukje heb ik geheel op eigen initiatief geschreven. Ik ben hiervoor niet benaderd door Genoeg. Hoop hiermee aan te geven hoe enthousiast ik ben en raad iedereen dan ook aan om eens een kijkje te nemen in/naar dit leuke blad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten