donderdag 13 december 2018

ReCreated Kerststalletje

Onder de noemer 'ReCreated - With love & leftovers', sta ik aanstaande zondag (16 dec) op de Sunday Market in Amsterdam. Waar al mijn zelfgemaakte 'Kerst-Goodies' ;-) uitsluitend gemaakt zijn van afval en/of restmateriaal! Als tegengeluid voor de enorme massa consumptie in deze tijd. Om te laten zien dat je echt niet iets nieuws nodig hebt om je huis om te toveren naar een gezellig en knus Winterwonderland. Het is er namelijk allemaal al en ligt op je te wachten bij elke willekeurige kringloopwinkel bij jou in de buurt! Kerstballen, bomen, slingers... je kunt het niet gek genoeg verzinnen of het ligt er! Voeg er een beetje fantasie en creativiteit aan toe en dan zie je dat een afgedankte voetenstoof (in combinatie met wat oude houten pionnetjes, een te heet gewassen, vervilte trui en wat restjes wol), zomaar een uniek en schattig Kerststalletje kan worden. Met een aantal boerderijdiertjes uit de Kringloop om het helemaal af te maken, is het stalletje helemaal klaar voor Kerst!


Zowel de voetenstoof als de houten pionnetjes vond ik bij de Kringloop. 
De stoof schoonmaken en op zijn kop zetten ging snel.
Alle pionnetjes schuren en verven duurde 'ietsjes' langer ;-)
 


 Het kribbetje is een servetring (wederom gevonden in de Kringloopwinkel),
die ik heb aangevuld met een beetje vilt (afkomstig van een stalenkaart uit de Kringloop)
en restjes wol. De diertjes liggen heerlijk zacht en warm op de gevilte wollen trui.


Naast dergelijke Kerststalletjes heb ik nog veel meer 're-creaties' gemaakt.
Leuk om op de hoogte te blijven? Volg me dan via Facebook.

Voor nu wens ik iedereen alvast een hele fijne Kerst!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten