zaterdag 29 december 2018

Van Oud naar Nieuw

Hoewel ik er dol op ben om van iets ouds weer iets nieuws te maken, is er soms ook het moment om te accepteren dat iets toch echt zijn beste tijd heeft gehad. Neem nu mijn boodschappentas. Ruim drie jaar geleden gemaakt van een (uit de chinees geredde) lege rijstzak. Ernstig verkleurd; ietwat verslapt en met hier en daar een slijtageplekje functioneert 'ie eigenlijk nog best wel aardig. Maar bij elk huidig boodschappenrondje word ik tegenwoordig toch steeds iets angstiger. Zou 'ie het nog wel allemaal houden? Met de jaarwisseling in zicht, leek mij dit dan ook het uitgelezen moment om 'm te vervangen voor een fris, nieuw model. Gelukkig had ik nog een stapeltje rijstzakken liggen, dus naaide ik met veel plezier weer een nieuwe in elkaar. Zo. Op naar 2019. En alle volgende jaren dat ik weer met een frisse en super stevige tas mijn boodschappen kan doen :-).


Ik wens iedereen een heel gezond, 
schoon (letterlijk en figuurlijk) en fris 2019!

Ook Zero (plastic) Waste voornemens voor het nieuwe jaar?
Het gratis patroon voor deze super handige en stevige boodschappen tas vind je hier:
http://doemijmaaruiensoep.blogspot.com/2015/10/zelf-maken-boodschappentas-van.html

Meer inspiratie en tips?
Kijk dan eens op mijn Pinterest pagina.
Ik ben ook te volgen via Facebook.


2 opmerkingen: