woensdag 23 april 2014

Kringloopgeluk op Koningsdag!

Met een moeder die een neus heeft voor mooie, originele tweedehands spulletjes, kwam ik al op zeer jonge leeftijd in aanraking met tweedehands winkels. Afgezien van een kleine desinteresse tijdens mijn puberjaren ;-) ben ik zodoende al mijn hele leven besmet met het kringloopvirus. Niet alleen 'de kunst/kick van het vinden', maar vooral het feit dat nog prima bruikbare en goede spullen niet klakkeloos weggegooid worden vind ik super! Wat voor de één niet meer nuttig of leuk is, kan voor een ander een zeer gewenste en fijne aanwinst zijn. En, als je geluk hebt, ook nog eens tegen een vriendelijk prijsje.

Al weken verheug ik me dan ook op de aankomende Koningsdag; de dag waarop ik steevast het ultieme kringloopgeluk ervaar. Met een aantal dozen vol uitgegroeide kleertjes; speelgoed en leuke boekjes van mijn twee dochters hoop ik weer heel wat andere kinderen blij te kunnen maken. Maar ook zelf zal ik het niet na laten om even bij alle kleedjes te gaan scharrelen. En genieten van die heerlijke, ontspannen sfeer. Om al mijn gevonden 'schatten' veilig mee naar huis te nemen heb ik, speciaal voor deze dag, een mooie, handige tas gemaakt. Super makkelijk te maken van, hoe kan het ook anders, een 'oud' oranje t-shirt. Het idee en handleiding heb ik van stylemotivation.com, waar je, naast de T-shirt tas, nòg 47 andere leuke T-shirt recycle ideeen kunt vinden. Genoeg inspiratie dus om 26 april wat leuke tweedehands T-shirtjes op de kop te tikken ;-)

Maak je eigen T-shirt tas. 
Hoe? Dat lees je hier.

Ben je na Koningsdag nog steeds niet verzadigd of heb je net niet gevonden wat je zocht? Kijk dan eens op meukisleuk. Op deze site vind je heel veel informatie over markten met tweedehands waren (van rommelmarkt tot Kofferbakverkoop) bij jou in de buurt. En voor alle vrijmarkt-verkopers; laat je verkoopplek na afloop weer netjes achter en breng al je overgebleven spullen naar de Kringloopwinkel! Zo maken ze, ook na Koningsdag, nog kans op een dankbaar, tweede leven!

Spullen over? Laat ze niet achter, maar breng ze naar de Kringloopwinkel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten