vrijdag 13 juni 2014

Vrijdagavond: P-avond

Vrijdagavond is bij ons altijd een beetje heilig; met wat lekkers, een spelletje of vrolijk familie-filmpje vieren we met z'n viertjes de start van het weekend. En bij zo'n ontspannen avond hoort natuurlijk ook een feestelijke avond-maaltijd. Zo ontstond al vrij snel de 'P-avond'; een avond waar we alleen dingen die met een 'P' beginnen eten. Hoewel dit dus ook heel makkelijk peultjes; pompoen; paksoi; pastinaak of preitaart kan zijn, blijft het toch altijd steken bij poffertjes; pannenkoeken; pizza; pasta of patat. Uiteraard wel zoveel mogelijk zelf gemaakt en altijd zonder plastic verpakkingen!

Poffertjes, pannenkoeken en pizzabodems maak ik van het meel van Korenmolen de Zandhaas. De, hiervoor benodigde, eieren en melk haal ik (in m'n eigen meegenomen eierdoosje en glazen (statiegeld) melkfles!) bij van 'Van Leeuwen Vleesch'. Zo ook de biologische salami, die eveneens in een eigen meegenomen bakje gaat. Gaan we voor de snelle 'P-avond' dan wordt het patat. Gehaald bij de snackbar in mijn eigen pannetje! Samen met een heerlijke, in de pan gebakken kaassouffle (verpakt in kartonnen doosje, maar helaas wel uit de vriezer) en wat (uiteraard onverpakte) biologische rauwkost staat er binnen no-time een makkelijke, niet al te ongezonde en plastic afvalloze maaltijd op tafel!

Met m'n eigen pannetje naar de snackbar!
 
Ik bak ze in de pan...
Voor de vitamines ;-)
 Op de hoogte blijven van meer (plastic) afvalbesparende tips?
Volg me dan op Facebook.

1 opmerking:

  1. Wat een idee, met je eigen pan naar de snackbar.... Heel eenvoudig, maar ik was er niet opgekomen!

    BeantwoordenVerwijderen